• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63351
+
-

کتابخانه‌های روستایی به مناطق محروم اردبیل رسیدند

7 کتابخانه سیار در روستاهای استان برپا شده است و 3 کتابخانه دیگر هم اضافه می‌شود

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل از راه‌اندازی 7 کتابخانه سیار روستایی به همراه کتابخانه سیار شهری و 2 کتابخانه پستی با هدف ارائه خدمات فرهنگی هنری و ادبی به کودکان و نوجوانان مناطق محروم استان خبر داد.

به گزارش تسنیم، «زعفر احدزاده» گفت: موفقیت‌های فرزندان استان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی گویای تاثیر مفید فعالیت‌های کانون در شکل‌گیری شخصیت اعضاست. وی افزود: کسب 15 رتبه در جشنواره دوسالانه هنرهای تجسمی به همراه توفیق عضو کانون استان در مهرواره شعر کشوری، با اخذ 7 رتبه و دیپلم افتخار بین‌المللی از فستیوال‌های معتبر جهانی که با حضور اکثر کشورهای جهان اتفاق افتاده، گوشه‌ای از فعالیت‌های توسعه‌محور این نهاد فرهنگی است.

احدزاده بیان کرد: 24 مرکز فرهنگی هنری ثابت در نقاط مختلف استان فعال است و 7 کتابخانه سیار روستایی هم به ارائه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی به کودکان و نوجوانان در مناطق محروم استان می‌پردازند.

این مسئول با اشاره به توسعه روزافزون و افزایش خدمات واحدهای سیار روستایی تأکید کرد: 3 کتابخانه سیار روستایی در ماه‌های آتی با پوشش قرار دادن مناطق روستایی به مجموعه مراکز کانون پرورش فکری استان اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های تابستانی کانون گفت: با توجه به تعطیلی مدارس و لزوم ارائه خدمات به نسل کودک و نوجوان استان، فعالیت‌های کانون در رشته‌های مختلف به مانند سایر فصول سال ادامه خواهد داشت و با توجه به رسالت خطیر این نهاد و لزوم پاسخگویی به نیازهای خانواده‌ها، کلاس‌ها و کارگاه‌های متعددی در بیش از 40 عنوان در مراکز فرهنگی هنری استان دایر خواهد بود.

احدزاده با بیان این‌که محوری‌ترین فعالیت کانون، کتاب و کتاب‌خوانی است و بیش از 230 هزار جلد کتاب تخصصی در حوزه کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی هنری کانون وجود دارد، اظهار کرد: برنامه‌های ارزشمندی در کنار ارائه خدمات فرهنگی به اعضا، برای ترغیب خانواده‌ها به کتاب‌خوانی در حال انجام است.

با توجه به تغییرات سریع فرهنگی و اجتماعی ناشی از ظهور و بروز فناوری‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی، به آموزش مهارت‌های زندگی و اجتماعی نیز در 3 سطح کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها و مربیان با اصل قرار دادن شعار محوری کانون با عنوان «خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد» پرداخته‌ شده است.

وی با بیان این‌که جامعه محصول فرهنگی سیستم‌های آموزش و پرورش بوده و باید لزوم اهمیت‌دهی به این نهاد موثر فرهنگی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد عنوان کرد: ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی در گرو اهمیت دادن به این مراکز و به‌ویژه نسل کودک و نوجوان به عنوان شهروندان فردای جامعه است و به میزان اهمیت‌دهی به این نسل و زمینه‌های پرورش فکری و تربیت آنها در سیستم‌های مربوطه، در آینده با نسلی خلاق، پویا و خودشکوفا مواجه خواهیم بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید